Oscar 2020, o scurtă istorie

Oscar 2020, o scurtă istorie
Oscar 2020, o scurtă istorie

Oscar 2020, o scurtă istorie interesantă! La primele premii Oscar, în 1929, au existat două premii de top. Premiul pentru „Outstanding Picture” a fost pentru „Wings”, epopea amețitoare a primului război mondial de William Wellman’s, în timp ce premiul pentru „Unique and Artistic Picture”, a fost pentru „Sunrise: A Song of Two Humans”.

Un thriller intern deformat al regizorului expresionist german FW Murnau. Nouăzeci și unu de ani mai târziu, Oscarul răsună în continuare aceleași tensiuni. Între spectaculos și intim, între realizări tehnice urlând și inovații mai calde în stil.

În acest an, primii câștigători pentru „Best Picture” sunt până la urmă, o epopee ambițioasă din punct de vedere tehnologic din Primul Război Mondial („1917”) și un thriller intern deformat de un regizor străin („Parasite).

Între timp, Academia își continuă să-și navigheze locul în remorcherul perenal de la Hollywood dintre artă și comerț. Asistați la planul anunțat în 2018 și rescris rapid, pentru a introduce o categorie pentru cel mai bun film „popular”.

Asta a venit la opt ani după ce Academia a extins numărul de nominalizări pentru cele mai bune imagini, de la cinci la zece, ca răspuns la „Cavalerul Întunecat” care nu reușea să dea din cap.

Acum, într-o promisiune auto-îndeplinită, un blockbuster de un miliard de dolari din franciza Batman a făcut lista, sub forma grozavă de „Joker”. Dar va face ca Oscarurile să fie mai relevante decât, să spunem, 2017, când „Moonlight ”(După o oarecare confuzie) a smuls victoria din fălcile din„ La La Land ”?

Și ce va reprezenta pentru industrie dacă Netflix, reprezentat de „Irlandezul” și „Povestea căsătoriei”, reușește în sfârșit să câștige marele premiu, după ce a ajuns atât de aproape anul trecut, cu „Roma”?

Dacă există o temă care se desfășoară pe parcursul celor nouă candidați din acest an, poate fi trecutul – modul în care se recurge și se refracționează și nu rămâne niciodată nemișcat.

„Irlandezul” aruncă o privire ambivalență în momentul în care se află în mișcarea înclinată a hitmenilor și a lui Motown, „Once Upon a Time… la Hollywood”, în vara fragedă a anului 1969. „Little Women” pică un roman din secolul al XIX-lea cu sfidare din secolul XXI.

„Joker” ne oferă un oraș Gotham direct din epoca sumbră a lui Ed Koch. „1917” privește câmpul de luptă al Primului Război Mondial dintr-un nou unghi – chiar peste umăr – în timp ce „Iepurele Jojo” suflă o zmeură la naziști.

Chiar „Povestea căsătoriei” este bântuită de căsătoria din titlul său, care precede evenimentele filmului. Și apoi apare „Ford v Ferrari”, o problemă din spate a lui Esquire a devenit sensibilă. Numai „Parazitul” pare lipsit de nostalgie, deranjat sau altfel. Este prea raid cu foamea să privească în urmă.

Cine va castiga? Să aruncăm o ultimă privire la concurenți.